1. Puhtaalta pöydältä

Taas... Aloitellaanpa tämä bloggailu uudelta pöydältä. Nyt tämäkin varmaan tulee onnistumaan, kun saan nyt useammin kuvaajan tallille, joten materiaaliakin siis tulee. En julkaise yhtään postausta ilman kuvia, koska ja kun rakastan itse ihan älyttömästi kuvia. :)

Ruudun takana kirjoittelee 17-vuotias vannoutunut heppatyttö ja kouluratsastaja. Okei, ehkä minua ei voi sanoa kouluratsastajaksi, mutta rakastan kouluratsastusta ja treenataan tavoitteellisesti hevoseni kanssa ja kisaillaan 1-2-tason kilpailuja. Hevoset on aina ollut minun intohimoni ja tykkään puuhailla tallilla hevosten kanssa ja tehdä tallihommia. Hevoset on ollut pienestä pitäen lempieläimiäni ja hevosia onkin tullut harrastettua 11 vuotta. Olen pyörinyt ratsu- että ravihevosten kanssa, ja jokainen hevonen, jonka olen kohdannut on jättänyt jälkensä minuun. Niin kuin minulla on aina tapana sanoa, jokaisessa hevosessa on jotain hyvää. Haluan kehittyä niin ratsastajana kuin hevosten käsittelijänä.
Minä ja Eetu c. Satu Slunga

Päätähtenä blogissani toimii 8-vuotias ukrainalainen ratsuhevonen, Ekvador tai tutummin Eetu, BB, Eetwartti, Ekvis. Eetu saapui tallillemme alkuvuodesta ja melkeinpä heti lähti testiin muualle, mutta irtopalaleikkauksen johdosta ruuna saapui takaisin parantelemaan itseään. Aluksi en edes pyöritellyt ruunaa päässäni, mutta sitten kun tein päätöksen myydä ponini, niin valmentajani kanssa tuli puheeksi tämä hevonen. Ajatellen myös tavoitettani käyttää viimeinen juniorivuoteni hyväksi, kuulosti tämä ruuna hyvältä. Tosi asiassa en ollut edes ratsastanut tällä hevosella, kun hän oli sairaslomalla irtopalojen takia, mutta puuhailin muuta, harjailin, taluttelin ja juoksuttelin. Tätä tehtiin useamman viikon ennen kuin pääsin selkään ensimmäisen kerran, vaikka vain käveltiin ja itse en ollut kovin hyvässä ratsastuskunnossa, kun samana päivänä onnistuin telomaan itseltäni isovarpaan kynnen irti, rakastuin hevoseen täysin. Ja hevonen siirtyi omistukseeni 29.4.2016.

Paljon on ehtinyt tapahtua lyhyessä ajassa, satulan etsiminen on vieläkin ajankohtaista, kun Eetun selkä on tosiaan haastava, on ollut vaikeuksia, mutta pikkuhiljaa yhteistyö on lähtenyt käyntiin hyvinkin ja Eetu on niin miellyttävä luonteeltaan, että toista ei ihan heti löydy.














Teen itsestäni, Eetusta omat esittelysivut myöhemmin, tässä nyt muutama kuva. :)


Kommentit