Oho, eipä ole tullut tännekkään kirjoiteltua pitkään aikaan! Kiirettä on pitänyt treenien, koulun ja kisojen suhteen. Kevät kuitenkin lähti todella hyvin käyntiin, saatiin Eetu ratsastettua todella hyvin ennen kisakauden alkua ja hyvä treeniputki on jatkunut sen jälkeen.
![]() |
| c, Meri Koivuniemi |
Treenikauden aikana ollaan keskitytty vain eteen-alas ratsastukseen ja oikeastaan Eetun kohdalla olen tajunnut kuinka tärkeää se on. Eetu on saanut lihaksia enemmän kuin koko viime vuoden aikana ja ratsastettavuuskin on parantunut paljon. Samalla vaihdettiin Racingin Progressista Saracenin Re-leve-rehuun. Rehun vaihdos on myös muuttanut koko hevosen olemukseen ja ratsastettavuuteen.
![]() |
| c. Meri Koivuniemi |
Kisakautemme on myös pyörähtänyt todella hyvin käyntiin, Kauden ensimmäiset kisat startattiin kotona iltakisoina ja samalla startattiin Eetun kanssa meidän ensimmäinen heA. Minua jännitti ihan hulluna silloin ja meidän verkka ei ollut mitenkään kauhean hyvä. Radalle päästyä kaikki kuitenkin muuttui hyväksi ja Eetu oli aivan menossa mukana. Viime vuonna Eetuun ei oikein saanut mitään kontaktia radalla, mutta tämän kauden radat ovat olleet jo todella hyviä. Varsinkin näiden ensimmäisten kisojen radalla Eetu syttyi positiivisesti ja saatiin melkein vain ajella rata läpi. Pieniä korjauksia tämäkin rata tarvii kuten peruutus, pohkeenväistöt ja keskiliikkeiden esittäminen. Saatiin kuitenkin huikeat 62,917% ja oltiin toisia. Alla video kauden ensimmäistä startista. Linkki tässä.
Huhtikuun alussa startattiin ensimmäinen meidän heA 2-tasolla, kotitallillamme järjestettiin Pohjois-Suomen hallimestaruudet. Mentiin Eetun kanssa junioreiden mestaruutta. Samaan aikaan kisojen kanssa tein tallia, niin kiirettä piti koko päivän, herätys oli 4.15 ja pääsin vasta yhdentoista jälkeen illalla nukkumaan, joten kiirettä piti koko päivän.
![]() |
| c. Satu Slunga |
Verkka-aika oli tosi tiukilla, hallissa oli n. 20min verkkatauot ryhmittäin ja sitä ennen kävin kävelemässä kentällä hetken, jotta sain aloittaa ravi- ja laukkatyöskentelyn heti halliin päästyä. Odotellessamme verkkaan pääsyä, Eetu ehti jo hieman hermostua, kun sisälle ei ihan heti päässyt.
![]() |
| c. Meri Koivuniemi |
Taas kun päästiin radalle niin Eetu syttyi taas positiivisesti ja liikkui itse eteenpäin. Itseasiassa tämä rata oli tosi tasainen ja tietenkin paranneltavaa löytyy, mutta olen tosi tyytyväinen. Prosenteista yllätyin kyllä paljon, 63,804%, samalla saatiin kvaalit. Olimme viimeiseen lähtijään asti pronssimitalissa kiinni, mutta sitten tipuimme neljänsiksi, eli olimme ensimmäiset ei-sijoittuneet. Alla videossa mestaruusradasta. Linkki tässä.
![]() |
| c. Rosita Malinen |
Kevään aikana ollaan myös startattu muutamat 1-tason kisat ja kävimme 13-14.5. 2-3-tason koulukisoissa Haukiputaalla kauden ensimmäisissä ulkopuolisissa. Kisakalenteri-sivulta saat seurattua kisojen suunnittelua ja tuloksia.
Minkälaisia postauksia haluaisitte, jotta blogi pitäisi mielenkiinnon ja elonsa? :)





Kommentit
Lähetä kommentti
~Jokainen kommentti tarkistetaan, ja julkaistaan vasta sen jälkeen
~Rakentava kritiikki on tervetullutta